Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Ocak 2014 Cumartesi

EVDE PİDELİ KÖFTE

Merhabalar bugünden itibaren 15 gün yokum biraz tarif stoğu yapmak istedim 15 tatile giren herkese iyi tatiller....
MALZEMELER:
450-500 gr orta yağlı kıyma
1 soğan
1-2 diş sarımsak
Tuz,karabiber,kimyon
2 dilim ıslanıp sıkılmış ekmek tercihe göre

SOSU İÇİN:
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı su(Salçanızın kıvamına göre artırmanız gerekebilir)
Tırnak pide( ben kuzenimin evde yaptığı pideleri kullandım)
YAPILIŞI:
Köfte için soğan ve sarımsak rendelenir. Kıyma, ekmek içi ve baharatlar da eklenip köfteler hazırlanır. Az yağda veya yağsız bir şekilde köfteler pişirilir.

Sosu için 2 yemek kaşığı tereyağı eritilir. Salça eklenir. İyice karıştırılıp suyu eklenir. Bir taşım kaynatılır. Pide ısıtılıp küçük küçük doğranır. Tabağa yerleştirilir. Üstüne köfteler konur ve sos dökülür. Ben gerek görmedim ama isterseniz üstüne de biraz tereyağı eritip dökebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder